TESTE FOLOSITE

În calitate de psiholog clinic specializat în ADHD, autism, evaluare și tulburări specifice de învățare, îmi dedic munca pentru a ajuta persoanele care se confruntă cu aceste condiții să-și depășească dificultățile și să își atingă potențialul maxim. Realizez evaluări psihologice complexe ghidat după principiile EBA (evidence-based assessment) utilizând baterii de teste standardizate și validate științific, adaptate profilului unic al fiecărei persoane, în special al celor neurodivergente. Fiecare proces de testare se desfășoară cu grijă și respect pentru particularitățile cognitive și senzoriale ale clientului și se finalizează cu un raport complet, structurat clar și accesibil. Acesta oferă o imagine detaliată asupra funcționării cognitive, emoționale și comportamentale, astfel încât persoana evaluată și familia ei să înțeleagă mai bine punctele forte, dificultățile și direcțiile de sprijin și intervenție personalizată.

Evaluarea copiilor între 1 an și 5 ani și 11 luni

ECI – Chestionarul de Evaluare a Copilului
• Vârsta: 3–6 ani
• Domenii: ADHD, anxietate, comportamente disruptive, autism (screening)
• Utilitate: identificarea timpurie a simptomelor clinice, screening general

ADOS-2 -  în cadrul Medicum
• Vârsta: 12 luni – adult
• Domenii: comunicare socială, interacțiune socială, comportamente restrictive și repetitive
• Utilitate: observație standardizată esențială pentru diagnostic autism
• Se folosește adesea împreună cu: SRS-2, ASRS, CONNERS/ASEBA

ASRS
• Vârsta: 2–5 ani
• Domenii: comunicare socială, comportamente restrictive
• Utilitate: sprijin în evaluarea autismului
• Se folosește adesea împreună cu: SRS-2, ADOS-2, ASEBA

PDDBI — PDD Behavior Inventory
Vârsta: 1,5–12 ani
• Domenii: comunicare socială, interacțiune, comportamente repetitive, particularități senzoriale
• Utilitate: specializat pe autism — măsoară profilul comportamental și schimbarea în timp
• Se folosește adesea împreună cu: ADOS-2, SRS-2, ABAS-II, CSBS-DP

CSBS-DP – Communication and Symbolic Behavior Scales, Developmental Profile
• Vârsta: 6–24 luni (screening), 6–72 luni (evaluare extinsă)
• Domenii: comunicare socială, limbaj expresiv/receptiv, gesturi, joc simbolic
• Utilitate: identificarea riscurilor timpurii pentru tulburări de comunicare / autism
• Se folosește adesea împreună cu: DAYC-2/ABAS 2, ASRS, ADOS 2,

DP-4 – Developmental Profile-4
• Vârsta: 0–21 ani
• Domenii: fizic, adaptativ, social-emoțional, cognitiv, comunicare
• Utilitate: profil global de dezvoltare
• Se folosește adesea împreună cu: ABAS 2

SPM-2 — Sensory Processing Measure, Second Edition
• Vârsta: 4 luni – 87 ani (versiuni: Infants, Preschool, Child, Adult)
• Domenii: procesare senzorială, praxis, postură, interacțiune socială, sisteme senzoriale specifice
• Utilitate: evaluarea profilului senzorial în contexte naturale (acasă/școală), foarte util în ASD
• Se folosește adesea împreună cu: ADOS-2, MIDGAS-2, SRS-2

DAYC-2 – Developmental Assessment of Young Children, Second Edition
• Vârsta: 0–5:11 ani
• Domenii: cognitiv, comunicare, social-emoțional, motor (fin/grosier), adaptativ
• Utilitate: identificarea întârzierilor de dezvoltare și ghidarea intervenției timpurii
• Se folosește adesea împreună cu: ABAS-II, CSBS-DP, ASQ 3

ABAS-II
• Vârsta: 0–5 ani
• Domenii: conceptual, social, practic
• Utilitate: diagnostic diferențial ASD/ID și planificare adaptativă
• Se folosește adesea împreună cu: ADOS-2, SRS-2, DP-4, WISC-IV


Evaluarea adultului

MIDGAS-2
• Vârsta: toate vârstele
• Domenii: profil senzorial, particularități autist-specifice, comunicare, interese
• Utilitate: interviu narativ pentru formulare diagnostică și recomandări individualizate
• Se folosește adesea împreună cu: SRS-2, SPM 2, MCMI-IV

CAARS-2 — Conners' Adult ADHD Rating Scales, Second Edition
• Vârsta: adulți
• Domenii: simptome de neatenție, hiperactivitate-impulsivitate, execuție deficitară, impact funcțional
• Utilitate: evaluare ADHD la adult, complementară interviului clinic
• Se folosește adesea împreună cu: DIVA-5, BRIEF-A, MCMI-IV

MCMI-IV — Millon Clinical Multiaxial Inventory
• Vârsta: 18+ ani
• Domenii: stiluri de personalitate, sindroame clinice, patternuri comportamentale
• Utilitate: diagnostic diferențial în tulburări de personalitate la adult
• Se folosește adesea împreună cu: (dacă ADHD suspectat), RISE

ABCD-M — Adaptarea românească Big Five (Modelul celor Cinci Factori)
• Vârsta: adolescenți și adulți
• Domenii: extraversie, agreabilitate, conștiinciozitate, stabilitate emoțională, deschidere
• Utilitate: profil de personalitate normală, orientare consiliere/dezvoltare personală
• Se folosește adesea împreună cu: CERQ, BASC-3, MCMI-IV

NEO-FFI — NEO Five-Factor Inventory
• Vârsta: adulți (versiuni și pentru adolescenți)
• Domenii: cei cinci mari factori ai personalității (Big Five)
• Utilitate: evaluare standardizată a personalității în nonclinic și clinic ușor
• Se folosește adesea împreună cu: BDI-II, BASC-3, MACI/MCMI-IV

DP-4 – Developmental Profile-4
• Vârsta: 0–21 ani
• Domenii: fizic, adaptativ, social-emoțional, cognitiv, comunicare
• Utilitate: profil global de dezvoltare
• Se folosește adesea împreună cu: ABAS-II

MAB-II
• Vârsta: 16–94 ani
• Domenii: aptitudini cognitive generale și specifice
• Utilitate: evaluare a capacității intelectuale
• Se folosește adesea împreună cu: BRIEF-A, Flanker AC/AD, PON

ABAS-II
• Vârsta: 0–89 ani
• Domenii: conceptual, social, practic
• Utilitate: diagnostic diferențial ASD/ID și planificare adaptativă, AVC, accidente de muncă
• Se folosește adesea împreună cu: Flanker AC/AD, PON

SPM-2 — Sensory Processing Measure, Second Edition
• Vârsta: 4 luni – 87 ani
• Domenii: procesare senzorială, praxis, postură, interacțiune socială, sisteme senzoriale specifice
• Utilitate: evaluarea profilului senzorial în contexte naturale (acasă/școală), foarte util în ASD
• Se folosește adesea împreună cu: MIDGAS-2, ADOS 2


Evaluarea copiilor și adolescenților între 6 ani și 17 ani

ADOS-2
• Vârsta: 12 luni – adult
• Domenii: comunicare socială, interacțiune socială, comportamente restrictive și repetitive
• Utilitate: observație standardizată esențială pentru diagnostic autism
• Se folosește adesea împreună cu: SRS-2, ASRS, CONNERS/ASEBA

MIDGAS-2
• Vârsta: toate vârstele
• Domenii: profil senzorial, particularități autist-specifice, comunicare, interese
• Utilitate: interviu narativ pentru formulare diagnostică și recomandări individualizate
• Se folosește adesea împreună cu: SRS-2, ASEBA, CONNERS 4, SPM 2

ASEBA (CBCL, TRF, YSR)
• Vârsta: 6 – 18 ani
• Domenii: competențe, emoții, comportament
• Utilitate: screening și monitorizare multi-informator
• Se folosește adesea împreună cu: Conners 4, MASC

ASRS
• Vârsta: 6–18 ani
• Domenii: comunicare socială, comportamente restrictive
• Utilitate: sprijin în evaluarea autismului
• Se folosește adesea împreună cu: SRS-2, ADOS-2, ASEBA (la copii mai mari)

SRS-2
• Vârsta: 2,5–adult
• Domenii: reciprocitate socială, comunicare socială, sensibilități
• Utilitate: măsoară severitatea dificultăților sociale
• Se folosește adesea împreună cu: ADOS-2/MIDGAS-2, ASRS, ASEBA

Conners 4
• Vârsta: 6–18 ani
• Domenii: ADHD, opoziționism, funcții executive, dificultăți de învățare
• Utilitate: diagnostic diferențial ADHD și impact comportamental
• Se folosește adesea împreună cu: WISC-IV, BRIEF-2, ASEBA

DIVA-5
• Vârsta: adulți
• Domenii: neatenție și hiperactivitate-impulsivitate privind prezentul și copilăria
• Utilitate: standard în diagnostic ADHD la adult
• Se folosește adesea împreună cu: CAARS 2, BRIEF-2, MCMI IV

MACI
• Vârsta: 13–19 ani
• Domenii: personalitate și patternuri clinice
• Utilitate: identificarea riscurilor emoționale și comportamentale
• Se folosește adesea împreună cu: BASC-3/ASEBA, MASC, RISE

RISE – Risk Inventory and Strengths Evaluation
• Vârsta: 9–25 ani
• Domenii: riscuri emoționale/comportamentale + resurse personale
• Utilitate: planificarea intervenției și prevenției
• Se folosește adesea împreună cu: BASC-3/ASEBA/MACI

MASC
• Vârsta: 8–19 ani
• Domenii: anxietate socială, anxietate de separare, pericole fizice
• Utilitate: diferențiere tipuri de anxietate
• Se folosește adesea împreună cu: ASEBA, CY-BOCS (la nevoie)

WISC-IV
• Vârsta: 6–16:11 ani
• Domenii: verbal, perceptiv, memorie de lucru, viteză de procesare
• Utilitate: analiză detaliată a profilului cognitiv
• Se folosește adesea împreună cu: BRIEF-2, ABAS-II (atunci când se suspectează o întârziere cognitive), Conners-4, BML (cu excepții)

BML – Bateria Memoriei de Lucru
• Vârsta: 4–12 ani
• Domenii: memorie de lucru vizuală și auditivă
• Utilitate: evaluarea componentei executive centrale
• Se folosește adesea împreună cu: WISC-IV, BRIEF-2

MAB-II
• Vârsta: 16–94 ani
• Domenii: aptitudini cognitive generale și specifice
• Utilitate: evaluare a capacității intelectuale
• Se folosește adesea împreună cu: BRIEF-A, Flanker AC/AD, PON

ABAS-II
• Vârsta: 5-21 ani
• Domenii: conceptual, social, practic
• Utilitate: diagnostic diferențial ASD/ID și planificare adaptativă
• Se folosește adesea împreună cu: ADOS-2, WISC-IV

BASC-3
• Vârsta: 2–21 ani
• Domenii: comportament, emoții, adaptare
• Utilitate: screening socio-emoțional complet
• Se folosește adesea împreună cu: ASEBA, Conners-3, MASC, RISE

BDI-II
• Vârsta: 13+ ani
• Domenii: simptome depresive
• Utilitate: cuantificarea severității depresiei
• Se folosește adesea împreună cu: BASC-3, MACI, ASEBA, MASC

BRIEF / BRIEF-2
• Vârsta: 5–18 ani (și versiune adult)
• Domenii: funcții executive în contexte naturale
• Utilitate: screening ecologic al controlului execuțional
• Se folosește adesea împreună cu: Conners-4, CAARS 2, WISC-IV

CERQ
• Vârsta: adolescenți și adulți
• Domenii: strategii cognitive de reglare emoțională
• Utilitate: orientare în intervenția psihologică
• Se folosește adesea împreună cu: MCMI IV, MACI

CSI – Child Symptom Inventory
• Vârsta: 5–18 ani
• Domenii: simptome DSM multiple (ADHD, anxietate, ODD, etc.)
• Utilitate: screening clinic larg
• Se folosește adesea împreună cu: ASEBA, MACS

ASI-4 – Adolescent Symptom Inventory-4
• Vârsta: adolescenți
• Domenii: diferite categorii DSM (anxietate, ADHD, ODD, depresie etc.)
• Utilitate: screening psihiatrie adolescentă
• Se folosește adesea împreună cu: MACI/ASEBA

CY-BOCS
• Vârsta: 6–17 ani
• Domenii: obsesii și compulsii
• Utilitate: evaluarea severității OCD și a răspunsului la tratament
• Se folosește adesea împreună cu: ASEBA/MACI, MCMI IV

D2 Test
• Vârsta: 9+ ani
• Domenii: atenție selectivă și control erori
• Utilitate: evaluare neurocognitivă a atenției
• Se folosește adesea împreună cu: MAB 2

Flanker AC/AD & PON
• Vârsta: copii și adolescenți
• Domenii: control inhibitor, atenție, viteză vizuo-spațială
• Utilitate: obiectiv în ADHD și TBI
• Se folosește adesea împreună cu: MAB 2

DP-4 – Developmental Profile-4
• Vârsta: 0–21 ani
• Domenii: fizic, adaptativ, social-emoțional, cognitiv, comunicare
• Utilitate: profil global de dezvoltare
• Se folosește adesea împreună cu: ABAS-II


Creați un site gratuit!